tisdag 18 september 2012

Fick en kommentar på ett mycket gammalt inlägg

Anonym sa...
Jag jobbar som städtant/piga hos en fin dam/konstärinna. sex rum o kök och stor hall och två toaletter/badrum.Jag sliter hårt och sköter dessutom tvätt m.m.Nu vill hon att jag ha blå klänning och vitt förkläde som jag ska betala själv. Vad säger du om detta? Ulrika
 
Och jag vet inte riktigt vad jag ska svara. Har själv ingen piga och Husvagnen är ganska liten.
 
Som expert på städklänningar tycker jag att du ska försöka övertyga konstnärinnan om att du ska ha något sånt här i stället.
 
För övrigt kommer jag att tänka på den här sången...
 
"I kungens granna slotts
stora, stora, stora kök
där finns en liten, liten, liten piga.
Hon alltid har så brått
för där är så mycket stök,
och jämt ska hon för alla vackert niga."

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det beror på vad hon får i lön...:)

    SvaraRadera
  2. Va? Är det sant, vilken otroligt intressant kommentar på ett inlägg...!

    SvaraRadera
  3. Jag blev förvånad, men det är ju fritt fram att fråga ändå!

    SvaraRadera