söndag 2 september 2012

Skrivkurskommentar

Den här tjejen har aldrig gjort några skrivövningar. Har alltid bara skrivit med ett syfte eller mål. Oftast för publicering i den här bloggen, men även en del inlägg i debatter på forum och såklart på facebook.

På kursen gör man övningar. Att träna sig i att skriva. Som motion eller så. Eller som litet grundläggande algebra innan man ger sig i kast med avancerade funktioner.

Gillart.

Får tips om böcker som läsas. Om att skriva. Ska kolla biblioteket tänker man. Sedan inser man att de förmodligen går att köpa! Böckerna. Då är det skönt att vara fyrtiofem, med egen lön och ett vant klickfinger.

Högriskprojektet. Ska det verkligen bli något av det?

4 kommentarer:

  1. Ja, det ska det. Har dock ett minne av att titeln skulle vara: Inte utan min dator
    Visst?

    SvaraRadera
  2. Så är det. Inte utan min dator. Nu gav du mig dagens leende! KRAM. Visst är det något som du och jag har bestämt här framåt, något som jag ska hänga med på?

    SvaraRadera
  3. Ja! Men datumet är inte bestämt ännu, läste jag på hennes blogg alldeles nyligen.

    SvaraRadera
  4. Ja, men du talar om när och så. Längtar efter att prata, prata, prata med dig!

    SvaraRadera