torsdag 15 november 2012

När folk varnar mig för att skriva om jobbet här undrar...

... jag vad de tror att det egentligen finns för risker.

Ska jag avslöja att jag hör redan på stegen vem som är på väg in till mig? Att jag inte behöver titta upp för att se vem som är på väg på toan?

VD:s skor knarrar litet speciellt. Han hörs flera meter bort.

Å andra sidan hör hela företaget när Spader sätter fart genom korridorerna på sina klackar.

Annars kan jag inte förstå vad som skulle kunna avslöjas?

4 kommentarer:

  1. De som tror att de är mer intressanta än de är kanske är oroliga. Att du INTE skriver om dem.

    SvaraRadera
  2. Det är mycket som 'folk' tycker att man inte borde skriva om på bloggen eller Facebook.

    Man bör inte skriva att man har det slitit på jobbet och är trött, eller att man känner sig otillräcklig och kanske till och med lite misslyckad.

    Man bör skriva om hur mycket man tränar och hur underbart roligt det är på jobbet och annat som visar på vilken perfekt människa man är i alla lägen.

    Har jag hört alltså. Men ignorerat och gjort precis motsatsen. Typ.

    (Nej, inte alltid men jag blandar och ger, lite så som livet självt.)

    SvaraRadera
  3. Singelmamman: Litet som hänt i veckan. Det enda som är värre med att vara omskriven är att inte vara omskriven. Finns fortfarande den tidningen förresten?
    Shamrock: Eller en annan konstruktion av en kardanstång?
    Katarina: Vi gör vad vi vill. Säger som HedghogSara. It´s my blog and blog if I want to...

    SvaraRadera