måndag 31 december 2012

2012

Lista lånad av Mrs E.

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Första årsbokslutet på Nya jobbet och tog en tripp till NY.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ingen nära vän, men i bloggosfären Mrs E och Erika.

Dog någon som stod dig nära?
Nej.

Vilka länder besökte du?
Finland, Italien och USA.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Alltså. Jag vet ju att hostan är kronísk, men också att den kan vara bättre och sämre. Så vi hoppas på större andrum 2013, så att det går att träna litet mer.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Inget.

Vad var din största framgång 2012?
Esset och jag tog brons i SM. Min första medalj i sådana sammanhang, även om EM-silvret förmodligen är större.

Största misstaget?
Jag lånade ut pengar till en närstående som jag förmodligen aldrig ser röken av igen.

Bästa köpet?
En klänning. Spelade SM-parfinal i den och tänker gifta mig i den 2013.

Vad spenderade du mest pengar på?
Resor, nöjen och kläder. Man skulle tro mat, men det är fel.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Bronsmedaljen tidigare. Glad så jag grät, faktiskt! Glad så jag sa till de förbisprungna fyrorna att jag blev gladare av att komma trea än vad de skulle ha blivit, vilket högst troligt är helt sant även om det blev litet galet sagt.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Euphoria.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare. Stockholm gör mig gott och trolltiderna är över. Många vänner, familjen och Esset gör mycket för glädjen. Sorgen befinner sig längre och längre bort!

Vad önskar du att du gjort mer?
Trots att det inte har gått så skulle jag vilja ha tränat mer.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig.

Blev du kär i år?
Nej.

Favoritprogram på TV?
Homeland.

Bästa boken du läste i år?
Helt klart, "En man som heter Ove", Fredrik Backman!

Största musikaliska upptäckten?
Blev sent omsider kompis med "Kent"!

Något du önskade dig och fick?
NY

Något du önskade dig och inte fick?
Att någon i min närhet skulle uppföra sig bättre. Ska sluta att önska det helt enkelt.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
?? Kollar på bloggen.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Avsaknad av PU-samtal.

Vad fick dig att må bra?
Bridge, vänner och familj, fotoperation, vitaminer, järn och mediciner - ett större antal faktiskt och kärleken.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Esset. Så klart. Alltid Esset.

Vem saknade du?
Henrik. Så klart. Alltid Henrik. Vilket kan bli besvärligt att förklara så jag låter bli.

De bästa nya människorna du träffade?
Nya vänner i bloggosfären och i bokcirkeln. På bridgen. Massor med bra folk alltihop. TACK!

Mest stolt över?
Kidsen. Att de är allright trots allt som har hänt. Jag klarade att ta hand om dem faktiskt.

Högsta önskan just nu?
Att ta mig tillbaka till topp 100 på rankingen. Går lättare om man får spela tävlingar och just nu ser det tungt ut. Förkyld som en galning. Jag vet att man ska svara att min familj och jag själv ska vara friska och lyckliga, men det var det första jag tänkte på. Så skjut mig.

9 kommentarer:

  1. Härligt att läsa om allt som gör dig stark, glad o full av kärlek!

    Tack för att du delar med dig :-)
    Gott Nytt 2013!

    SvaraRadera
  2. Bra önskan tycker jag. Alla fattar väl ändå att du vill din familj allt gott.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina svar! Jag känner dig inte, men via din blogg tycker jag att du är rolig, stark och snäll. En bra kombo! Och ett bra år i stort. Men jag undrar vad PU-samtal är?

    SvaraRadera
  4. Åh vad fint att läsa! Det steg faktiskt lite i tårkanalen... Lite knäppt men så var det. Önskar dig ett friskare 2013!
    /Lillemor

    SvaraRadera
  5. Fru Fransson: Önskar även dig ett Gott Nytt 2013!
    Åsa: Det borde dom fatta, tycker jag!
    I will not keep calm: PU, I will tell you when we meet. Tack för att du tror på mig. Ja, rolig och ganska snäll är nog riktigt. Hur stark, vet jag inte. KRAM!
    Lillemor: Friskare bestämmer vi! Vi får ett toppen 2013, I´m sure of it!

    SvaraRadera
  6. God fortsättning bästa fröken! Jag hoppas att 2013 tänker bete sig vänligt mot dig och alla runt omkring.

    Annars kan jag alltid fisa 2013 i ansiktet så ska vi se vad hen säger då!

    SvaraRadera
  7. Mia: Hoppas för 2013 års skull att hen uppför sig ordentligt!!

    SvaraRadera
  8. Väldigt väldigt stort grattis till alla bridgemedaljer, barn och ess!

    SvaraRadera
  9. Ingerun, du är så snäll! TACK!

    SvaraRadera