tisdag 12 februari 2013

Junior hittade en mobiltelefon...

... ute i snön på vägen till skolan i går morse.

Det ringde en juvel, modell yngre, och ville att han skulle gå till grannskolan och lämna den under skoldagen men Juniors lärare rekommenderade det omvända.

Ingenting sådant hände och under hela kvällen låg den här bredvid mig i soffan ifall den yngre modellen eller dess vuxna förebilder skulle ringa.

Numera vet vi att juvelen ska gå upp klockan 05:30.

Ifall juvelen ändå inte har klivit upp slår det stora artilleriet till klockan 05:55. 

Och om det inte skulle vara nog slår ett ytterligare alarm igång klockan 06:10.

Nu följer telefonen med mig till jobbet idag, men om inte någon kommer och hämtar den under dagen kommer den få bo på Polisens hittegods från och med i kväll.

Min klocka brukar ringa klockan sju.

Kuckeliku, nyduschad och påklädd med en kopp kaffe i handen.

Hurra! NOT.

8 kommentarer:

  1. Jempan: Kanske jag inte skrattar lika mycket. Ännu.

    SvaraRadera
  2. Vilken okristlig tid den stackaren måste gå upp. Ja och du också nu då.

    SvaraRadera
  3. Okristligt var det, Singelmamman. Undrar om jag någonsin hämtar mig?

    SvaraRadera
  4. Oj oj... Fattar att du kanske försökte somna om efter första reveljen. Tji fick du liksom... Tidig kväll ikväll kanske?
    /Lillemor

    SvaraRadera
  5. Lillemor: Kanske. Svårsövd ensam ju.

    SvaraRadera
  6. Men vad hände med den lille mobilägaren? Hoppas att inte föräldrarna blev för arga.

    SvaraRadera
  7. Jag vet inte. Och jag vet heller inte om det var en så liten mobilägare. Kanske målbrottssort. Och den är låst med pinkod så jag kan inte ringa tillbaka till vem det nu var som ringde igår. Den får åka till polisen så får vi se om det löser sig. Kanske har personen en försäkring och struntar i alltihop?

    SvaraRadera