måndag 18 februari 2013

Om att vara blond under

Prestationsångesten sätter käppar i mina hjul och bridgen växer till ett monster. Diskuterar med Esset om att ta litet ledigt från spelet. Eller så behöver jag bara ett hyfsat resultat. Eller två. Vadå säger Esset, vi tog ju SM-silver i januari? Och träningen inför sommarens EM är naturligtvis viktig.

Ja, men så var det någon som tvunget ville vara rolig och ropade "Hur gick det för Mixed-mästarna!?" när vi "bara" kom 12:a i Stockholms kval till SM i lördags. Och trots att jag vet att de bara vill retas med Esset så tar jag åt mig. Som sänket.

Esset säger att det är sånt man måste räkna med när man har blivit känd.

Men då tror jag inte att jag vill vara känd. Kan jag få bli okänd? Tack.

Loppanlej peppar på facebookchaten, " Du är nog den mest oblonda person jag känner!" Fina snälla Loppan som vet hur knasig jag kan vara.

Esset frågar om möhippa och svensexa. Mest vill han förmodligen veta om jag vet något.

Tittar förvånat upp. Det ska vi väl inte ha någon?

Hur naiv är du egentligen?

Hur naiv som helst, tydligen.

Här får ni en, ytterligare, anledning för mig att hjärta Esset.

Vår systemdeklaration. Älska på följsamheten. Kanske är han ändå inte för gammal för mig?



6 kommentarer:

  1. Berik är precis lagom för gammal för dig. ;)
    Jempan

    SvaraRadera
  2. Ni är alldeles lagom för varandra. Jag brukar också ta åt mig lite i smyg av dumma kommentarer. Det är bara avundsjuka.Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag tror minsann att vi måste trolla fram lite vår åt Spader Madame.

    Eller vårstämning åtminstone.

    Ska vi åka på utflykt till Fjärilshuset?

    Eller Fotografiska?

    Inte för att jag vet om man kan hitta vårstämning på Fotografiska men jag har snöat in lite på foto nu och jag har faktiskt inte varit där.

    SvaraRadera
  4. Det är tråkigt att kommentarer från avdankade fyllskallar sätter sig i Spaders huvud. Älskling du är jättebra både vid bridgebordet och utanför detsamma. Låt inte dem som vill göra sig roliga på vår bekosnad ta vår hobby ifrån oss.
    Puss & Kram

    SvaraRadera
  5. Jempan: Lagom. Inte som mellanmjölk väl? ;-) Röstar för grädde!
    Grönkvistarn: Man undrar ju vad de får ut av det? KRAM!
    Katarina: Jag tror hellre spa. Får massage idag får vi se om det hjälper litet. Men vår. DET hade suttit fint. Det var ännu ljusare idag, tycker jag. Puss & Kram till dig!
    Esset: Hobby. pfft! KRAM!

    SvaraRadera
  6. Å vad jag känner igen mig i den där känslan, att vara "sänket". Det är då man behöver snälla partners och lagkamrater. Och det har visst både du och jag :-) Kram

    SvaraRadera