onsdag 27 februari 2013

Vi ska ta oss tillbaka till matkassen ikväll

Junior är försiktigt positiv. Pasta med kyckling.

I går kommenterade han mitt "I know what I'm doing - så klart det blir gott!" apropå lyckad matlagning med att "Du kunde ju ha svimmat!"

Så om jag bara undviker det ska vi nog få middag ikväll också.

Instruktion till igångsättning av tvättmaskin per telefon har skett.

-Blinkar det nu?
-Ja, har jag ju sagt.
-Då kan du trycka på knappen längst till höger.
-Den där med en liggande fyrkant?

Precis som jag skulle ha beskrivit knappen själv. Äpplena och päronträden, ni vet.

Slutligen. Det här med den aldrig sinande tvätthögen. Är det något vi borde tala om? För den kan INTE sopas under mattan.

4 kommentarer:

  1. Jag tvättade igår. Tack och lov!

    SvaraRadera
  2. Du är ju superduktig på att laga mat ju!

    SvaraRadera
  3. Just saing! Det är en väldigt speciell gren det där, para ihop mammas ord med son/dotters uppfatting. Funkar ibland. Med bravur.

    SvaraRadera
  4. Åsa: Tvätta och tvätta och tvätta. Skönt att ha det avklarat!
    Katarina: Yup. Om jag inte svimmar.
    Singelmamman: Skönt när man är på samma våglängd mellan varven!

    SvaraRadera