måndag 11 mars 2013

En inbjudan på facebook

BOM med Dag Ridderstedt, Team Elite.




Sånt här gör mig förbannad på riktigt. Dels är det för mig obegripligt att folk fortfarande tror att det ska gå och dels är det förvånande att en sådan här inbjudan verkligen fungerar. Folk går dit.

Personen, som jag inte känner särskilt väl alls, tror verkligen att det här "jobbet" av en helt ny typ skulle passa mig.

Ifall man bara jobbar hårt nu så ska man få 365 (!) dagars semester om året om bara 2-5 år! Yihooo! TACK för infon!!

Jag slänger iväg en kvalificerad gissning här. Jag ska sälja något. Till ALLA mina vänner i mitt BREDA kontaktnät. Typ 250 kronor för en underbar tandkräm som kommer förändra min världsbild OCH mina tänder. Ingen människa går säker. Haleluja! Och om jag lockar in någon mer människa i sekten, förlåt affärsrörelsen, då blir jag rikligt belönad och får åka på underbar resa till BAHAMAS! På mötet kommer vi få träffa någon person med världens succes story om hur hen har förändrat hela sitt liv. "Jag trodde aldrig det var möjligt!"

Was blind, but now I see...

Vad tror ni?

Blir de arga om jag frågar om Jesus också kommer dit? Han kanske är upptagen?

7 kommentarer:

  1. Jesus hit och Jesus dit. Ge mig 2-5 års välavlönad semester NU så kan vi se om jag kan arbeta hårt sen. När vi ändå pratar mirakelkurer menar jag.
    Jempan

    SvaraRadera
  2. Men hallå! Ska vi gå dit och be om det? De har väl så mycket stålars över så de kan börja i den änden!

    SvaraRadera
  3. Det är är tröttsamt, håller med!

    SvaraRadera
  4. När jag slutat jobba som säljare och flyttat tillbaka till Stockholm var det en före detta, och på sätt och vis fortfarande kund som hörde av sig med en liknande grej.

    Det blev en jätteknasig situation, jag kände mig tvungen att åtminstone gå dit och lyssna. Bestämde mig för att det var rena lurendrejeriet, i det närmaste ett pyramidspel.

    Men det kunde jag ju inte säga så jag var tvungen att använda ursäkter som att 'jag har ju precis börjat på en ny tjänst och kommer inte ha tid'.

    Men lurendrejeri är vad det är. Om du är en av dem som är med och startar upp det hela tjänar du troligen pengar men ju senare du kommer in, ju längre ner i kedjan, desto större risk är det att du bara förlorar pengar.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker absolut att du ska fråga om Jesus ska dit! Det "värsta" som kan hända är väl att de stryker ditt namn på listan?...

    ;-)

    SvaraRadera
  6. Bring a friend and share a miracle!
    Ja, kolla om Frälsarn kommer. Shit, jag tycker sånt där är rätt obehagligt faktiskt!!!

    SvaraRadera
  7. Vidrigt! Det sitter några i toppen av pyramiden och håvar in storkovan medan underhuggarna hjärntvättas och luras..

    SvaraRadera