tisdag 19 mars 2013

Någon jag känner har börjat twittra

Jag skapar ett twitterkonto. Litet sent men wtf, man har ju en blogg och facebook. Hur ska man hinna vara rolig på fler ställen? Bridgens anslagstavla också. När ska man egentligen hinna vara controller?

Man rekommenderas att följa fem. Twittrare.

Jag tar den jag känner och så letar jag upp sonens två konton. Det blir tre. Märker ni vilken mattetalang jag är? 1+2=3

Så jag får ett par förslag. Jag faller för Levengood och Betnér för de finns på första sidan. Jag gratuleras för att jag numera följer fem. FEM! Fem myror är fler än fyra elefanter femman låter här,  trudelutt och ahhha! Ni minns.

Jag får ett mail. Bekräfta ditt konto.

Bekräftar.

Ni märker. Jag är en talang även på att följa instruktioner. Ibland.

Pling. Snigeln hoppar upp för det anländer ett nytt mail. Och det är nu som jag börjar tveka om twitter verkligen är för mig.

 
 
 
 
Vilka twitterkonton har ni? Själv heter jag tydligen Spader_Madame. Vi får se om jag kommer skicka ut några tweets i rymden, men man kan förmoda att jag inte kommer följa Bieber.




10 kommentarer:

  1. @PerssonKateri, nice to meet ya! :)

    SvaraRadera
  2. Fantasifull som jag är så heter jag Singelmamman! Men Twittrar sällan eller aldrig. Jag hinner inte med.

    SvaraRadera
  3. Mnja. Twitter. Tror jag har ett konto där men det har jag glömt bort.......

    SvaraRadera
  4. @Mrs_E79 Jag följer inte heller Bieber :p

    SvaraRadera
  5. Nä, vi är för gamla (läs kräsna) för att sälla oss till skaran av tonåriga Beliebers, eller hur? :) Fram med riktig musik så kan vi snacka. Själv följer jag Steven Tyler! :D

    SvaraRadera
  6. Här kör vi bägge med "Våga vägra Twittra". Men kvittra kan jag göra, om du vill. Kviddevitt.....:-)

    SvaraRadera
  7. Kvidevittar jag också! Internetlös mobil!
    /Lillemor

    SvaraRadera
  8. Jag har inte börjat ... än. men har ett konto och följer flera, även om jag bara är inne någon gång ibland. Jag gillar den snabba informationen. När sonens läktare (nej, den bredvid) föll under Aviccikonsterten var det på Twitter jag läste det först.

    SvaraRadera
  9. Haha, följ Justin vetja you be surprised kanske... nä jag har inget twitter... än. Precis som du; man har så mkt annat men kanske jag hakar på nån dag... och följer dig och Justin.

    SvaraRadera