tisdag 23 april 2013

Diskussion mellan bridgespelare efter spelet

Om en giv?

Nej, hur många par skor man äger.

Jag sa att jag vann.

Det räknades efter.

Kan inte räkna mina par skor, tänkte jag.

Kom att tänka på det idag när jag städade skoskåpet på jobbet.

Jag kan visst räkna.

Ställ upp er fem och fem. Sa jag till skorna. Eller, jag sa det till Junior som tyckte att det var ett spännande projekt.


De där gummistövlarna har man om man skulle råka vara tvungen att gå i skogen. Det är man inte ofta, därav dammet!

På jobbet, 11 par.
Hemma, 58 par.

Summa skor: 69 par.

Det är dags att rensa.

10 kommentarer:

  1. Imponerande!!!
    Nog finns det väl plats för något/några par till..... :D

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag får ihop tio par. Sommarskor. Inga skor, som är hela, att ha nu. Vill lära mig shoppa skor!

    SvaraRadera
  3. Jösses. Behåll gummistövlarna. Kram hurtis

    SvaraRadera
  4. Vad säger du Hurtis? är det dags för mig att dra mig ur det här??

    SvaraRadera
  5. Men om du köpte ett par blommiga gummistövlar så kanske du slapp dammet? Bara ett litet shoppingtips...

    SvaraRadera
  6. Oj oj oj, tror ej att jag vågar räkna min.....men vet i alla fall att jag är ägarinna till 9 par tofflor :-)))))

    SvaraRadera
  7. Jag tror inte man kan ha för många skor. Behåll dem. Köp fler.

    SvaraRadera
  8. Men herre... Nu tycker jag helt plötsligt att detta var ett spännande projekt. The answer is : http://www.youtube.com/watch?v=WWaLxFIVX1s

    SvaraRadera