tisdag 7 maj 2013

"Jag hann ju inte krama dig ordentligt igår" ...

... säger han när han kommer och stör mig på jobbet. Äldste sonen.

Vi dricker kaffe och äter tidig lunch. Han berättar om planerna för sommaren och för nästa läsår på universitetet. Om livet. Lugnar mig när jag oroar mig över Dreamhack som han ska ta med Junior på när vi spelar EM i Ostende.

Sedan sticker han till stan och något möte. Som Ung Pirat.

"Hej då, mamma. Vi ses i kväll!"

Och jag känner mig glad och stolt. Gråter en skvätt. Servitrisen kommer och serverar mig kaffe med mjölk. Som jag borde ha hämtat själv.

Den där ungen behöver vi inte skämmas för, Henrik.





9 kommentarer:

  1. Och nu gråter jag en skvätt - så fint! Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Och här kom det också en föräldra-stolthets-kärlekstår...

    SvaraRadera
  3. Å jag gråter nästan också, fick tårar i ögonen. Han verkar så fin och du är så fin. Kram <3

    SvaraRadera
  4. Underbart att få kärt besök och glädjetårarna är som bomull runt hjärtat.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  5. <3 Tänk att det är sånt där jag också har att se fram mot. Så fint!

    SvaraRadera
  6. Super - stolta ska ni vara Spader.

    SvaraRadera
  7. Mm.
    Det där värmde i hjärteroten. Det var fint.

    SvaraRadera