torsdag 16 maj 2013

Ni vet maj?

Brukar vara fullt? Ganska fullt i år också, men inte med det vanliga pysslet med fotbollsbakning, cuper och kvällsaktiviter med musikskola och skola. Det är bridge. Till höger och vänster. Vilket är bra med tanke på att EM börjar om en månad.

"Det kanske blir århundradets kortaste äktenskap, säger Esset!"

Ja, om han inte sköter sig.

Dessutom är kantorn försvunnen. Har ännu inte lyckats få tag på honom. Vi får spela blockflöjt i kyrkan. Det kommer Stjärnsopranen att älska.

8 kommentarer:

  1. Bridge. Jag kan ingenting om det, tror inte mina förutsättningar är de bästa. Men jag älskar när du skriver om det!

    SvaraRadera
  2. PIM: Jag är tämligen säker på att ganska få av mina läsare egentligen uppskattar det, men som du vet; Varav hjärtat är fullt talar munnen. I det här fallet tangenterna!

    Alla kan spela bridge. Men det tar en liten stund att lära sig i början.

    SvaraRadera
  3. Äsch, Junior kan väl spela trummor i kyrkan?!?

    SvaraRadera
  4. Bridge och karlar (fast i singular) är livet! :-)
    /Lillemor

    SvaraRadera
  5. Det är ju bara fördelar med att han spelar trummor. Risken att du och Esset hamnar i otakt med varandra är absolut minimal!!!

    SvaraRadera
  6. Men prästen säger väl bara, say after me? Och så gör man det, kanske... :-)

    SvaraRadera