söndag 11 augusti 2013

Denna dagen - ett liv

Det har rensats i Järvastaden. Välbehövligt, let me tell you. En del finfina grejer som bara har legat i skåpen sedan vi flyttade in för fyra år sedan. De ska till Erikshjälpen. Kläder, kläder och kläder. Samma med dem. Helt osentimentalt bara. Svisch.

Sedan spelade vi kort på Internet. Vid ett tillfälle la Esset hjärter nio. Sedan säger han att motståndarna har lurat mig. HJÄRTER NIO säger jag. Vad i helvete hela friden är det för ett jävla sjuttsingens kort? Frågar jag. Tydligt fast ändå litet försynt. "Det är kärlekens kort". Säger Esset.

Det är tur för honom att han har varit bättre på att lägga andra kort tidigare. Och att han samlade en massa pluspoäng på kaffe och smörgås. Och att han ändå var litet rolig.

Hjärter nio.

Vilken jävla pajas.

4 kommentarer:

  1. Hjärter nio? Säger jag med ett enormt frågetecken. Övrig sysselsättning i dagens Sumpan låter klockrent.

    SvaraRadera
  2. Oinvigd undrar också över hjärter nio? Tycker det låter som ett fint kort.

    SvaraRadera
  3. Kärlekenskort, hahahahaha.
    Den ska jag stjäla!
    Jempan

    SvaraRadera
  4. Singelmamman: Jag fattar inte heller. Hjärter nio. Jag är fortfarande ett stort frågetecken. Stooooort.
    I will not: Ja, Esset tyckte också att det ar ett fint kort. Så spelar han inte i landslaget längre heller.
    Jempan: För fasiken. Hjärter nio lämpar sig bäst att stjäla med. Men nu spelade vi sang.

    SvaraRadera