tisdag 20 augusti 2013

Sedan jag flyttade till Hufvudstaden...

... har det hänt massor i mitt liv.

En sak som förändrats är att vardagen kräver glasögon. Att läsa med, att jobba med (alla dessa siffror) och att spela kort med. Innehar en miljard par, give or take, för att överleva i den förvirrade åldern eftersom de alltid, säger ALLTID, befinner sig på ett annan plats än jag själv gör.

Har upptäckt en annan naturlag:

Så fort jag hittar ett par så är de lortiga. Inte litet dammiga eller så utan kladdiga och svåra att fokusera med. Vem är det som lortar ned mina glasögon?

Men oavsett glasögon eller inte är han fortfarande looking good. Esset. Annars verkar det litet turligt vara så beskaffat att, i takt med att han (och jag) åldras, min syn blir sämre. En överlevnadsgrej?

4 kommentarer:

  1. En del åldras med grace o andra inte och för egen del skulle jag tro på överlevnadsgrej (samt att jag fortfarande älskar min man)! :D

    SvaraRadera
  2. Lösningen heter progressiva glasögon Spader, dem har man på sig hela tiden...

    SvaraRadera
  3. Jag har kommit till snubbla-tappa-slå sönder saker-åldern. Inte kul alls när man slår sönder älskade prylar....:-(

    SvaraRadera
  4. Gafflan: Allt blir lättare att fördra om man älskar.
    Pralinen: Ska kolla upp. Eller operation. Faktiskt.
    Cicki: Ålder. inte lätt. Motsatsen värre. KRAM!

    SvaraRadera