torsdag 17 oktober 2013

Om dansband

Esset är absolut bäst. Men han gillar en hel del konstig musik. Nu är jag en tjej tant som har vuxit upp på 70-talet och därför inte har kunnat undgå Svensktoppen, varför en del kramgoa låtar fortfarande finns på hårddisken, bara att plocka fram vid behov. Då hakar Esset glatt på. En låt som jag brukar sjunga för honom är "Är du min älskling än?"

Det brukar jag minsann vara. Oavsett vad jag hittar på för odrägligheter.

En snubbe som skriver inlägg på Svensk Bridges Anslagstavla har en automatiskt inlagd avslutande fras. "Lycka till med bridgen!" Och jag tänker alltid på den som ironi.  Kanske för att personen ofta, men inte alltid, vill klaga på något eller några. Då kommer jag att tänka på en annan dansbandare.

"Lycka till med nästa kille!"



Och det är väl det som är dagens meddelande till Trollet. Det och "Lycka till med bridgen!"

1 kommentar:

  1. Ja, men det där är ju en låt för mig också. Jag tar gärna nästa nu.

    SvaraRadera