söndag 22 december 2013

Jag har en ny Ajfån

Med den kan man fota snygga bilder. I torsdags var jag på event hos Canon, där jag gick på världens snabbaste kurs i fotografering. "Har ni någon kamera hemma?" Det undrade kursledaren. "Den som är i telefonen räknas inte, det är ingen kamera!"
 
"Jag har en rosa!" Det visade sig vara en lögn. Den var tydligen silverfärgad.
 
Sedan följde 25 minuter av att inte fatta någonting av slutartider, exponeringstider, bländare, skärpa, fokusering och brännvidd. Turligt nog hade jag sällskap av god glögg och en lussebulle.
 
 Före
 
Efter
 


När eventet var slut fick jag ta med en skitsnygg disneygran hem.

11 kommentarer:

  1. Jag kan ge dig en fortsättningskurs i samma ämne, men du får champagne och cider istället för glögg under kursen. Diplom, kanske.

    SvaraRadera
  2. Singelmamman; Jag anmäler mig till kursen med champagne. Spader nöjer sig med cidern:)

    SvaraRadera
  3. Tyckte jag inte att bilden på de nyklippta snyggingarna var ett steg framåt för den fotograferingshatande Spader Madame. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha - ja, lite handlar allt om kameran.

      http://www.moderskeppet.se/live/jo-det-ar-din-kamera-som-gor-bilderna-bra/

      Fast i det här fallet tänkte jag att du kanske blivt inspirerad av att ha en ny mobil att fotografera med.

      Radera
  4. Hahaha före och efter...
    På tal om slukartider, när börjar semla-säsongen egentligen?

    Jempan
    Jenpan

    SvaraRadera