tisdag 21 januari 2014

21. En grej som får mig att vilja vråla HIGH FIVE! i vardagen

Bloggvärlden.

Lätt.

Min vardag.

Den finns där när man är glad. När man är ledsen. När man behöver råd.

Bloggvärlden ger tips. Ger skratt. Får en att tänka nytt. Tänka om. Kanske bara att tänka en gång till?

Och alla vännerna. Bästa som hänt mig. Efter barnen och Esset då. Kanske.

Om jag någonsin vinner något jävla pris, till exempel (mest troligt) fredspriset eller så. Då ska jag tacka er. TACK så jävla mycket. Ska jag säga. Och hålla ett smashing tal. Eller spela fiol. Lovar att öva.



Tvåa och trea kommer ett par toppensaker som har kompletterat mitt liv här i huvudstaden. Matkassen och Städhjälpen. Tack. Jag kommer inte att inkludera er i ovan nämnda tal, men ni ska veta att ni har en självklar plats i mitt liv. Allt detta kortspelande i kombination med jobb och vanligt familjeliv hade annars varit klart mycket meckigare.

16 kommentarer:

  1. Svar
    1. Vad då? De gillar fiol i Norge. Rybak du vet!

      Radera
  2. Öva säger jag bara! High five på bloggvärlden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag har litet ont i armen? Eller? Smack på hajfajven!

      Radera
  3. Svar
    1. Vi kör high five på bloggosfären hela dagen!

      Radera
  4. Det ena utesluter inte det andra. Du kan väl spela fiol lite i bakgrunden när du håller tal? High five på bloggvärlden, absolut. Tack för din tankekram idag till exempel, SÅ välbehövlig i den här bubblan!

    SvaraRadera
  5. Äsch. Anonym. Det är jag, Cina. I lådan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som ett klagande läte så att det inte blir för lättsamt? Kejrå!

      Radera
  6. Men så klart!

    Parkeringsplatserna kan slänga sig i väggen.

    Blogging och bloggkompisar är en sann källa till glädjedans och jubelrop.

    SvaraRadera
  7. Instämmer på samtliga punkter!

    SvaraRadera