lördag 27 september 2014

Avdelningen min man förstår mig inte

Jag "behöver" en ny eltandborste. Den gamla laddar ur batteriet alltför snabbt. Det drabbar ingen fattig, men man köper hellre nya skor för pengarna. Eller hur?

Du är knäpp, säger han. Du har 100 par skor och en dålig eltandborste.

Senare hör jag ett jäkla brak i hallen.

Vad gör du, frågar jag.

Det blev visst strike i klädhängaravdelningen. Säger han.

Jag skrattar, så mitt efterföljande hostanfall pågår i fem minuter.

Försöker han döda mig så att han kan sälja av mina skor och få pengar över?

4 kommentarer:

  1. Det är givet att skoköp är roligare än köp av eltandborste, hur svårt kan det vara att förstå. Elementärt!

    SvaraRadera
  2. Här hemma har vi ombytta roller. Och det gäller inte skor utan kostymer. Så ja, jag förstår Esset och skickar honom mitt fulla stöd.

    SvaraRadera
  3. Gudars. Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Det är så trist att köpa en (el)tandborste att du måste köpa skor för att kompensera ju.

    SvaraRadera