måndag 1 september 2014

Silly Season

Vi mötte ett lag norrifrån i söndags morse. Frågade Esset om vi skulle möta samma gubbar som hade spelat dagen innan från Östersund. Esset svarade att det var samma gubbar men att de kom från Umeå. Vad då. Same, same väl?

En spelare är från Dalarna.

Vi spelade oavgjort.

"Vi måste hålla ihop, vi som kommer från Dalarna!"
Jag kommer inte från Dalarna.
"Men du är ju uppvuxen i Dalarna!"
Nej, jag flyttade dit när jag var vuxen.
"Men jag minns dig från en juniortävling?"

Man är junior till och med året man fyller 25. Ett år spelade jag Junior-SM höggravid.

Och nej, jag minns inte honom. Från då.

Nu när den sista dagen för transfers lider mot sitt slut antar jag att fortsatt spel i lag ändå Morot är aktuellt. Trots att jag tog litet få stick i 1NT. Ni som inte spelar bridge kan bortse från det där sista.

Ni som spelar bridge kan också bortse från det.

4 kommentarer:

  1. Upp, upp, upp! Det tror vi på. Men plåstret kastar om orden? Biverkan förstås...
    /Lillemor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, jag tror nog brist på plåster stod för den. Vi snackar rejäl sömnbrist här.

      Radera
  2. Ha ha!! Spela Junior SM och vara höggravid.

    SvaraRadera