onsdag 16 mars 2016

En fråga om avstånd

1.Anta att ni har "lånat" en bil för att åka på fjäll"semester".
 
2.Ni ber er man köra dit bilen när ni handlar så att allt kan packas in i bilen (ni bor 250 meter från affären) och han håller med er om att det är en bra idé.

Fråga: Hur många hundra meter ifrån affären tror ni att bilen står när maken kliver in i affären och säger Hej!
 
 
 
 
Jag, mitt dumma nöt, handlade på i godan ro som om bilen stod på parkeringen utanför affären.
 
Maken, å andra sidan, vill ha beröm eftersom han har tagit eget initiativ och löst parkeringsfrågan. Men han har också hunnit säga att jag alltid blir så jävla förbannad då han tar egna initiativ och avviker från planen.
 
Nyckelordet är i alla fall förbannad.
 
Vad det ska bli roligt att åka till Fjällen hörrni!

13 kommentarer:

  1. Att ta egna initiativ är ju utmärkt. Så länge man håller sig till planen. Det säger ju sig själv att man blir förbannad annars. ;-)
    Tror ändå att fjällen kommer att bli bra. Om man betänker din packlista och den öppna spisen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här med öppna spisar är ändå rätt överskattat tycker jag. Men packlistan har jag följt.

      Radera
    2. Jag har för mig att äldste sonen är bra på att elda i öppna spisar???

      Radera
    3. Det är en av hans skills. Elda alltså. Spjäll har han inte lika bra koll på.

      Radera
  2. Här åker man bort i några dagar och vad händer? SHE´S BACK! AND HOW WE LIKE IT!!!

    SvaraRadera
  3. Purken är ett väldigt användbart uttryck!

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Andas litet på det, får vi se om det släpper! (Råd från massören).

      Radera
  5. Jag ser framför mig en förvånad Esset där på Ica ..... Raringar! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var också ganska förvånad när inte bilen stod på parkeringen.

      Radera
  6. Men ni får åka skidor, det uppväger alla missöden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha! Jag tänkte inte åka skidor, men jag läste verkligen många böcker och har haft det toppen!

      Radera