tisdag 18 september 2007

Stureplan

Dit måste jag bara gå innan jag blir för gammal. I bloggvärlden förekommer platsen titt som tätt- det är tydligen där som allt händer!

Frågar stjärnsopranen om hon brukar gå dit. -Ja visst, svarar hon. - Ja, då måste du ta med mig dit, ber jag snällt men uppfordrande. Stjärnan börjar räkna upp en del ställen som tydligen ligger där, helt okända för mig, men säger samtidigt att de inte är så jättekul att vara på. Nu blir jag litet fundersam och frågar varför hon i sådana fall går dit. -Om inte pizzan på Napoli är god får jag väl gå på La Scala istället, säger jag. Problemen på lilla orten är nämligen av den digniteten, åtminstone när det gäller uteställen. Ja, när vi slutar jobba är det inte så många ställen öppna, säger sopranen. Vilka problem man har när man är i innesvängen i Stockholm, eller hur? "Inte så många ställen öppna på kvällarna här heller, så det gäller att vara bra på att värma färdigmat i micron", upplyser jag.

Stjärnsopranen påstår att det är många äldre män som kommer bjuda mig på drinkar. Det tror jag inte riktigt på. Känner mig litet som Solstickan, funktionell när det gäller att tända brasor men helt enkelt för tråkigt förpackad. Jag uttalar därför min starka förhoppning om att inte vara helt utbränd. Nu lägger sig Mamma i konversationen och lägger in sitt veto. -"Du måste hålla ordning på Spader Madame, inte ta emot drinkar så där, annars får hon stanna hemma!" Den kloke läsaren tänker att jag är hårt hållen för att vara 40, detta förbud borde kunna nonchaleras totalt, det finns ju inga sanktioner! Glöm bara inte bort:
Spader Madame + Stureplan = Junior + Mormor!

Kompisen Jeanette, alias stjärnsopranen, försäkrar då att det rör sig yngre män runt Stureplan också. Jag tänker att jag nog bör maskera mig till en något dyrare tändare i varje fall, men det ska väl inte vara helt omöjligt! Förresten är det rökförbud på krogen numera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar