fredag 2 november 2007

Stureplan - hemma eller bortaplan?

Jag skulle lätt kunna tänka mig att bo i centrala Stockholm. Vad skulle det finnas för nackdelar med det? Restauranger, biografer, affärer och framför allt människor överallt och runt omkring. I LIKE!

Landslagsspelaren och stjärnsopranen tog med sig Spader Madame till Stockholms innersta kärna. -"Hit går Dramatenskådisarna, här hänger det mest musiker, här är Faddes och Maddes Spy Bar...". -"Vart går bridgespelarna då?" -"De har inga pengar kvar så de går inte till Stureplan i alla fall..."

Sturehof är en krog som serverar riktigt bra mat och mycket goda drinkar. Sorlet steg hela tiden under kvällen men det var bara trevligt för det kändes som om människorna runt omkring hade lika kul som vi. Kändisar då, undrar läsaren nu, fanns det några sådana på Sturehof? Stjärnsopranen och landslagsspelaren var ju där, sedan vet jag inte. Förmodligen skulle man gått igenom baren litet oftare, åtminstone när man besökte damrummet, det var tydligen för mycket att hoppas på att de skulle komma fram till Spader Madame vid bordet. Man är ju inte 25 längre... Något spel på bortaplan blev det alltså inte, så Spader Madame kom lugnt hem i taxi till Mamma vid 2-tiden.

Idag har jag i alla fall fått med mig både Mikael och Helmer hem. Jag fann dem på IKEA och tänkte att man får ta vad man kan få.

2 kommentarer:

  1. Stockholm har sin charm men allt KOSTAR multum.

    SvaraRadera
  2. OK, men där finns i varje fall något att köpa. Jag älskar huvudstaden, trots att det är dyrt!

    Annars verkar Stureplan fungera som ett rött skynke för många människor, kanske inte de intellektuellas vattenhål precis.

    SvaraRadera