fredag 14 december 2007

Pepparkakshus

Fixat! Var tvungen om jag inte ville åka på en egen hörselskada. Men det börjar också bli fint i vårt hus! Äldste sonen har varit suveränt på hugget under eftermiddagen. Dammet har lurats fram ur vrårna och snart kan man se hur golven ser ut igen. Vi förbereder för festen med kollegorna till veckan.

Imorgon ska jag spela klubbens årliga julbridgetävling där skinkan och äran står på spel. Spader Madame ska dessutom försvara fjolårets titel. Eftersom Landslagsspelaren är på plats ska jag göra vad jag kan för att ge honom på tafsen. Partnern måste dock hållas från snapsen i paus. Konstigt nog verkar många av spelarna tro att kvaliteten på liret höjs i takt med promillen, åtminstone i just denna tävling;-)) Henrik älskade den här tävlingen - det är svårt att gå utan honom, men det känns nästan som om han ska med. Eftersom det är tjocka strumbyxor som gäller (15 minus fortfarande) behövs ingen epilering, gubbarna ser ändå ingenting imorgon utan går på gamla meriter.

Jag ska inte röka, inte röka, inte röka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar