onsdag 18 juni 2008

Shoppat men inte rökt! Nu igen!

Den som har satsat pengar på att Madame ska börja röka igen kan skita på sig!

Men Madame har varit och frågat efter en värsting-kaffemaskin, en sådan där som vispar latteskum själv och hämtar eget vatten, en automatisk! "För det tycker jag hon kan få"! Väntar på att höra från min butik...

Sedan ska det raidas på apoteket igen. Nikotinplåster tänker du, men Madame tänker diet...

Madame ska ju springa Tjejmilen också, eller möjligen gå...

Om någon vecka gäller Hasseludden, dit Madame försöker lura med världens bästa Stjärnsopran, som för övrigt ska göra Örebros gator och torg osäkra med Madame senare i sommar.

Hon och pappan väntas till Huset vid Älven på midsommarafton då sill och nubbe ska serveras. Kanske slinker det med någon jordgubbe också...

Eftersom Madame förväntar sig att solen ska skina i sommar, tänker hon sig att Meja ska hjälpa till med gardiner, shopping- shopping... Men röksuget har slagit till så man hoppas att det finns en liten kjol/tröja/blus på en närbelägen butik, för litet tröst behövs...

Ikväll väntar fotboll... Zlatan, din goding, gör minst två mål så ska vi älska dig för evigt!

4 kommentarer:

  1. Starkt att stå emot röksuget. Hoppas det håller. Kaffemaskin ska jag leta snart med. Riktigt gott med en bra.
    Hoppas på bra match och gärna zlatanmål ikväll.
    Ha det bra.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kram själv BB. Nu kan väl en tröstekram behövas. Som tur är har jag såväl holländskt blod som tyskt så Madame är fortfarande med i matchen... Men visst ville jag att Sverige skulle gå vidare...

    SvaraRadera
  3. Du är så duktig på att inte röka! Shopping är MYCKET bättre och roligare och så luktar man fortfarande gott efter shopping... speciellt om man shoppat parfym ha ha... Kaffemaskinen låter super och absolut välfötjänt efter så långt rökstopp.
    Oj ska du köra en pulverkur? Stackars dig. (Det smakar ju så förbenat tråkigt och illa.) Testa wii ska du se att kilona flyger ändå. Jag körde en timme igår igen och idag har jag träningsvärk på INSIDAN av låren! Länge sedan jag hade det senast kan jag säga! :D

    SvaraRadera
  4. Jag lyssnar på dig och skaffar fitness Wii, men jag måste snarast få tillbaka vår konsol från Clas Ohlson, den som väntar på något gott...! Pulver och pulver, litet dryck och litet bars ersätter bara lunchen. Smakade OK, och rekommenderades av dietisten...

    PS...Jag tar gärna litet träningvärk på lårens insida, kan det vara värt!

    SvaraRadera