måndag 21 juli 2008

Bana 3

Målet för tisdagens studiebesök var Folkets Park, där ortens begivenhet utspelades...

Loppanlej, J och jag blev väldigt förvånande över dansen som liknade filmens dirty dancing, tyckte jag. En del av oss fick nästan moralpanik, medan andra tyckte det såg ganska mysigt ut... fast läskigt och svårt.

Panna mot panna, djupt böjda ben, "ser ut som förspel". Senare läste Madame i "Gula Bladet"om : "Norrlandsfox, Sundsvallsgnuss och Dirty Fox. Fler än vi hade alltså blivit förvånade...Frågan är om någon blev inspirerad...

3 kommentarer:

  1. Kan ju upplysa om att jag är uppväxt i Sundsvall och var en riktigt danshoppa när det begavs sig. Det finns inga som kan dansa så bra på pojkarna från Sundsvall......:-)

    SvaraRadera
  2. Alltså, nu tycker jag ju att en del såg riktigt mysiga ut...men Sundsvall är väldigt långt norrut...från Stockholm alltså!

    SvaraRadera
  3. Ja det är långt. Alldeles för långt när man har sina barn där. ca 45 mil från Sthlm och 55 från där jag vistas dagligen. Annars är det ett trevligt ställe att bo på. Synd att sambon inte kan tänka sig att flytta norrut.

    SvaraRadera