söndag 7 september 2008

Spader och skivsläppet

Egentligen är allt Fröken Ruters fel. Det var hon som gick på systembolaget häromsistens och hittade cider på en hylla. Nu är det så att Spader Ruter inte är så van att handla på denna inrättning och det här med procenten är egentligen bara något som hon har koll på när hon jobbar. (Ja, för Ruter är också mattelärare, såklart!)

Om man nu råkade få litet bråttom att dricka en cider innan man gick ut och åt...

Om man nu hade råkat springa litet grand under dagen och liksom inte druckit så mycket annan vätska som man kanske borde efteråt...

Om man sedan hade ätit fryst färdigmat som inte är så god, så att det är världens bästa bantningskur eftersom man inte ens kan äta upp den...

Om man då inte såg att det stod "Extra stark 7,0" på burken...

Om sedan allt blev så väldigt kul så att man bara fortsatte att dricka sådana burkar i bilen på väg till skivsläppet...

Om man då råkade avslöja alla sina hemligheter för chauffören på väg till skivsläppet...

Om det senare blev så snurrigt i huvudet att det nog var bäst att återvända hem innan man tryckte upp närmsta karl mot en vägg...


kan det hända att man har väldigt ont i huvudet i dag...

6 kommentarer:

  1. Jag undrar jag om det verkligen var fröken Ruter som handlade. Det här verkar mera som ett utslag av Surtant Klövers konstiga humor. De kanske shoppade tillsammans?

    Stackars, stackars Spader. Har man sådana kompisar behöver man inga fiender.

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj.....fattar precis att fröken Spader har ont i lilla knoppen :-) Men detta kan även hända den bästaste av oss alla. Så om du någon gång, Spader, skulle drabbas av betongkeps så dära dagen efter så känn ingen fruktan för det.:-)

    SvaraRadera
  3. Aj aj aj Låter som det har varit en kopparslagare och hälsat på. Hoppas att det snart går över och hoppas att det nästa gång är en herre av betydligt trevligare slag som du vaknar upp med ;)

    SvaraRadera
  4. Cicki: Nej, med Surtanten får man passa sig noga! Men du vet att Ruter, hon är då mer än lovligt pantad...

    Smina: Jo, en sådan här huvudvärk fruktar jag. Nu ska jag aaaldriiig göra så mer...tror jag;-)

    Choklad: Ja, någon riktig charmör är han väl inte den där kopparmannen. Hade jag inte flytt fältet igår kunde jag nog ha vaknat upp litet var som helst... Lugnast att vara hemma i sängen själv, tror jag!

    SvaraRadera
  5. Måste genast be om ursökt...så klart är det fröken Ruter som så hårt har drabbats av denna söndagssjuka...skrev fel namn i början på mitt inlägg. Jag hoppas på förståelse och överseende.

    SvaraRadera
  6. Smina: Såväl Spader som Ruter och Klöver förlåter dig allt! De har förresten börjat pigga på sig nu!

    SvaraRadera