onsdag 12 november 2008

Skolmat

Spader och många av kollegorna äter skolmat -fast ändå inte. Vi äter på det kommunala haket -där salladsbuffén är den största behållningen, men idag är det ...trumvirvel... Spagetti och köttfärssås.

Spader må vara 41, men spagetti lockar fortfarande. Eftersom hon då i morse sänkte sig till Juniors nivå i "diskussionen" om att gå till skolan och framför allt, vilken tid det skulle gås till skolan, så passar det utmärkt.

Om Spader fick någon puss av Junior i morse? Näää... - "Mamma, du är så djävla dum!"

7 kommentarer:

  1. Tänk att det visste jag inte att du kunde vara sån, jävla dum alltså. Eller är det bara mamma-versionen av dig som är det....:-)

    SvaraRadera
  2. Jävla dum? Det var ord och inga visor det!

    SvaraRadera
  3. Ja men hörni, nu också! Nyss stod han här (se tiden) och sa att jag är så jävla dum! Mammaversionen av mig ska tydligen sättas på plats!

    SvaraRadera
  4. Och jag som trodde att en ekonom inte kan ha fel... fast det är klart, fel och dum är väl inte riktigt samma sak.

    SvaraRadera
  5. Ekonomer kan ha fel, senast Spader hade fel var på tidigt sjuttiotal. Vi får skylla på ungdomligt oförstånd - Spader var väl i 5-årsåldern...

    SvaraRadera
  6. Välkommen i klubben! Igår var jag en skitförälder eftersom jag påstod att det var nödvändigt att läsa franska glosor när man har det i läxa! För övrigt kan jag tala om att franska är ett skitspråk också, i alla fall om man får tro sonen och just då fick man nog det. Idag var dock både jag och franskan tagna till nåder igen :D

    SvaraRadera
  7. Tonårssonen brukar ge just mina ämnen på nöten så fort tillfälle ges...undrar varför;-)) Det verkar också som om mina växeldrar, är den ene lugn och sansad går den andre bananas.

    SvaraRadera