torsdag 11 juni 2009

Hurra hurra hurra!

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det är bloggens födelsedag! Hurra! Hurra! Hurra!

Jag, som verkligen inte heter Spader utan något annat, brukar sällan skriva i jag-form! Bloggen handlar om SPADER och hennes form -dags- och kroppsform. Jag tycker själv att Spader och bloggen är något av det bästa jag har bestämt mig för i livet. Det var en vändpunkt, vändpunkten som tvingade mig att skriva om livet, det liv som jag hade bestämt mig för att leva.

Om bloggen över huvud taget skulle kunna tåla att läsas av någon var det tvunget att hålla sig från allt, eller det mesta, av självömkan och gnäll. På bloggen skulle det skrivas något roligt och bra -gärna precis hur tokigt som helst! Men så klart är det så att jag har haft det verkligt tungt i mitt liv ibland. Bloggvännerna har varit GULD värda för mig då!

Att hålla liv i en blogg i två år är svårt -eller till och med skitsvårt. Fantomens djungelordspråk tar slut. Fröken Ruters frågelåda också. Sedan Esset kom in i Spaders liv är ibland, eller ofta, Esset i fokus för det är klart att Spader, eller menar ju- jag- är otroligt kär!

Bloggen ska få vara kvar i mitt liv ett tag till -kanske behöver den hjälpa mig efter den här sommaren, den bästa sommaren ever, så att jag orkar med hela det långa läsår som ska bli mitt sista här i Lilla byn.

Nu ska Spader försöka piffa till sig eftersom det ska ut och luftas litet i större samhället med kollegorna under dagen! Det pratas om någon utbildning och någon kupol?!?

6 kommentarer:

  1. Grattis!!! Klart att bloggen måste finnas kvar, det ser jag fram emot! Och det är härligt att läsa om dig och din stora kärlek. Ha det finfint, goa du!

    SvaraRadera
  2. grattis

    rattsman

    SvaraRadera
  3. Grattis på bloggens födelsedag! Håller med Speja, bloggen behöver finnas kvar, det är så fint att läsa om dig och Esset! Ju! Och allt annat, såklart! Hoppas du har en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Hipp Hipp Hurraaaa!
    Länge leve Bloggen tycker jag också! Vi måste ju har någon del av dig kvar när du sticker iväg vet du!
    Ser fram emot att träffas i stan i framtiden när jag är hos svärmor och shoppar loss!

    SvaraRadera
  5. Hurra för Spader och för bloggen. Jag är så glad att Spader kommit in i mitt liv via etern. Kanske det t o m kan bli lite irl när Spader hamnar i storstans närhet.

    Det är klart att bloggen måste få finnas kvar. Själv upptäckte jag igår att jag kommit upp i drygt tiotusen besökare. Det kanske borde ha uppmärksammats på något vis.

    SvaraRadera
  6. Speja: Bra att du finns här hos mig! Ha det fint du också! KRAM!!
    Rattsman: Tack raring! Jag tycker väldigt mycket om dig! PUSS!
    Cina: Har haft en kanondag! Tycker att det är roligt att läsa om dig och ditt liv också! KRAM!!
    Henrietta: Klart vi ska ses i stan, först nu på Tjejmilen väl? Håller på dig i loppet till helgen!!! KRAM!
    Cicki: Självklart ska vi träffas IRL, kanske på någon av våra balkonger, din eller min! Klart du ska fira 10000! Eller är det någon flygklubb? ;-)) KRAM!!

    SvaraRadera