tisdag 14 juli 2009

Veckans ordspråk

Tänker på lycka. Inser att det är många som har hjälpt mig att komma hit, till lyckan.

För fyra år sedan "passade vi på" att ha begravning den här veckan eftersom "alla" ändå kom hem till den. Fyra år är en lång tid -och för fyra år sedan känns fortfarande som igår. Många var de/ni som kom på Henriks begravning och jag minns att jag tyckte det var så skönt. Bra för pojkarna och bra för mig, safety in numbers, minns jag att det kändes som.

Delad glädje är dubbel glädje, delad sorg är halv sorg.

Det stämmer naturligtvis inte, för storleken på sorgen är fortfarande konstant men den blir så mycket lättare att bära när många hjälper till. Litet som ett stort tungt skåp nedför tre trappor på Solvallavägen. När alla brudarna, för er som undrar var de ska vara, kommer i kväll så vet jag att glädjen kommer att vara starkt närvarande.

Och om himlen öppnar sig, som den verkar göra titt som tätt här i Lilla byn, har Spader så klart många paraplyer!

Delad glädje är dubbel, delad sorg blir lättare att bära, men om det regnar småspik är det ändå bäst med många paraplyer.

4 kommentarer:

  1. Ha en underbar träff med underbara vänner. Ordspråket verkar vara väldigt klokt. Så klokt som många av Spaders andra kloka ord är. Kramis

    SvaraRadera
  2. Spader Madame, du är en klok kvinna du! Och eftersom det är som så att du har många paraplyer kan ju de där "småspikarna" gärna ge upp från början, liksom!
    Hoppas du har en trevlig, mysig träff med vänner. Vänner, de som ÄR vänner, det är ... great!

    SvaraRadera
  3. Raraste Cina, det var absolut toppen... och inga paraplyer behövdes! KRAAAM!

    SvaraRadera