lördag 31 juli 2010

Tänka sig...

Sitta på restaurang, Al Forno Italiano i Örebro, och vänta på mat i över en (!) timme... (Fatta bara att vi faktiskt gjorde det!) och sedan hade de bara glömt bort vår beställning. De gick runt oss där vi satt och drack en cider och ett glas vin och ingen frågade oss om någonting!!

När vi undrade om vår mat var på gång, vi snackar pizza och pasta här, så frågade personalen vad vi hade beställt. Esset var tämligen upprörd och själv tyckte man att det hade varit på sin plats med en ordentlig ursäkt, i stället förklarade personalen att de tyvärr inte kunde vrida tiden tillbaka! Det hade vi annars trott ju!

Vi fick lov att betala fullpris på vårt vin och cider och sedan lämnade vi lokalen för att aldrig återvända. Trist för en restaurang som tidigare har serverat så god mat!

Förmodligen blev personalen förvirrad av Spaders blonda hår?

Betyg? IG

4 kommentarer:

  1. Ja Spader, jag har oxå några blonda år och de kan ge vem som helst gråa hår.... :-)

    /Garozzo

    SvaraRadera
  2. Jag hade blivit galen och ställt till med ett riktigt uppträde! Spader och Esset är alldeles för väluppfostrade för denna hårda värld!

    SvaraRadera
  3. Garozzo: Gråa hår får man, vare sig man vill eller inte!
    Cicki: Det blir så pinsamt tycker jag, alla kollar på en och jag kände mig så illa behandlad.
    Nilla: Urtråkigt men vi fick strålande upphämtning av personalen på Jensens Böfhaus i stället! Betyg VG!

    SvaraRadera