onsdag 10 november 2010

Konceptet "stödmacka"...

... är infört i Järvastaden av Esset. Stödmackan kan intagas sena kvällar när det är synnerligen långt till frukost, eller direkt efter jobbet när det verkar som om hemmafrun blir aningen sen med middagen.

Spader tillämpar konceptet nu när hon av någon outgrundlig anledning glömde bort att äta lunch, till förmån för kanelbullar och kaffe, och tycker det är för långt tills hon ska träffa världens bästa bridgelag för uppsnack och någon tapas innan kvällens ligamatch.

Leverpastej med gurka på klassisk Skogaholmslimpa. Gott!

4 kommentarer:

  1. Stödmacka gillar jag, men jag föredrar ost. Skummgummilimpa med svettig ost a la 70-tal

    SvaraRadera
  2. Jag har inte ätit Skogaholmslimpa på evigheter. Din variant lät gott, men nu blev jag sugen på smörgås av Skogaholmslimpa med Port Salut ost som doppas i varm choklad.

    Om det inte var så kallt och vått ute skulle jag gå till ICA...

    SvaraRadera
  3. Stödmacka är bra. Bättre än kanelbullar, tror jag. Och nästan lika gott ;) Kram H

    SvaraRadera
  4. Shamrock: Kaviar. Också gott!
    Katarina: Satt som en smäck när man var litet hungrig. Port Salut är supergott!
    Hurtis: Stödmacka var nödvändigt! KRAM!

    SvaraRadera