onsdag 26 oktober 2011

Om att vara sjukskriven

Ljuspunkter finns.

Man får påhälsning av världens snyggaste och snällaste Stjärnsopran. Som tycker synd om en och pysslar om. Köper kanelbullar och så.

BBO från VM hela dagarna.

Håkan Nesser.

Sedan är det ett stort jävla mörker. Saknar jobbet, saknar Esset och Junior. Det är fint, tyst, tända ljus och man tänker - alldeles för mycket. Man har litet ont och är litet avtrubbad i pallet. Och trött. Så jävla trött.

Så idag har man varit på jobbet. Man tog bussen ned, eftersom bilkörning funkar så där på morfin. Bara några timmar. Och man är betydligt gladare. Och rätt så mycket tröttare.

Så litet sushi i Kista med Esset och Junior i kväll.

Fast affärerna med alla kläderna får vänta några dagar till på besök...

13 kommentarer:

  1. Var kom Håkan Nesser in i bilden?

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Himmel över London. Han hade inte tid att komma över själv. Tusan också!

    SvaraRadera
  3. Är det jobbigare efteråt än vad du räknade med? (Det var det för mig, och jag tror att alla är som jag)

    SvaraRadera
  4. Kram på dig, din stackare - krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Åsa: Ja, jag brukar vara ganska tuff... men jag har det litet motigt!
    Franklyanna: Säger som Mowgli, jag är tuff, se ovan.

    Kram till er allihop!

    SvaraRadera
  6. En sak som du inte ska göra: Räkna matte! Det gör en bara ännu mer deppig. Jag lovar!

    SvaraRadera
  7. Kunde han inte kommma själv? Han har minsann tid att skriva till missnöjda recensenter. Han borde ta sig tiden att titta in hos sjukskrivna fans. ;-)

    Jag förstår på din beskrivning att du inte fastnat för några av de tv-program som visas på dagtid. Det tyder på snille och smak, antar jag. Även om jag själv gladelingen engagerar mig i vad som försigår i Salem och MacGyvers äventyr när jag är sjuk.

    Men att du inte upptäckt webshoppingens möjligheter och fröjder är mer konfunderande. Du är ju ändå en kvinna i sina bästa år, stadd med inkomst.

    SvaraRadera
  8. Mia: Nej nu räknar jag bara annat. Inte får, som förut... ;-))
    Katarina: Förr var man en mästare på nätshopping, men numera är stadens gator att föredra... Och nej, ingen tv. Jag måste verkligen vara illa däran?

    SvaraRadera
  9. Krya på dig!!
    Jempan

    SvaraRadera
  10. Man blir ju lite nyfiken... om Stjärnsopranen hade med sig kanelbullar, vad bidrog då Håkan Nesser med?

    Sushi med Esset och Junior låter som helande balsam för både mage och själ!

    Önskar God Bättring!

    SvaraRadera
  11. Hanton: Kram tebax!
    Jempan: Snart så!
    Cina: Kram tebax!
    Titti: Tack! Nesser bidrog med litet dålig stämning och längt efter London.

    SvaraRadera