tisdag 19 juni 2007

Byns snyggaste badrum?

Förmodligen!

Klart? Jaaaaaaaaaa!

Dagens uppdrag gick ut på att städa efter alla byggjobbare samt provbada mitt stoooora bubbelbadkar!

Det började sådär, jag har nämligen haft fler besök än tandläkaren idag. Jag skulle lyckas få in diverse andra kontrollpunkter:

Min dag:
07.15 Elektriker dök upp tillsammans med rörmokare. Inte riktigt vaken ännu....

08.00 Väckte junior, inte alltid så lätt vill jag lova, fixa frukost, kläder osv

08.40 Bilen till dagis - puss och kram....

09.00 Väcka sjusovar-tonåring, skarpt läge! Kaffedags för hantverkare, elektrikern vill ha smörgås och vi diskuterar olika lösningar för poolen. Jag har alltid nya jobb åt dem, de kanske inte behöver semester i år?????

09.15 Kommer på att jag har läkarbesök snart, men först en dusch, finns det något vatten?????

09.50 Nästan klar för start, först diskutera litet mer, tur jag inte behöver åka så långt....

10.07 Jag springer till bilen, inte köra för fort!!!

10.15 Kommer precis i tid, bra jobbat eller hur?

10.40 Tillbaka vid datorn, hur går det i Turkiet?

11.00 Frågar sonen om vi ska gå ut och äta lunch, har spenderbyxorna på.-Är inge hungrig, säger han. Kaffedags för hantverkare, trivsamt. Jag är klar, säger elektrikern!!!!!!!!!

11.20. Mer Turkiet....

12.15 Sonen dyker upp,- jag glömde bort att du ska ringa Carina, hon ringde när du var borta. Ringer upp före detta kollegan och mycket goda vännen. Hon vill komma och hälsa på och undrar om det passar. Blir jätteglad, för nu har jag blivit väldigt hungrig. Vi kommer överens om att äta en sen lunch tillsammans!

12.50 Åker för en träff med kuratorn!

14.15 Är jättehungrig, minst nära döden, men ingen Carina här ännu så jag ringer mamma. -Ska du äta lunch nu?...lite sent jag vet.....

14.30 Äter "lunch" med Carina och äldste sonen......jättegott och trevligt på lokala thairesturangen. Kompisen Meja ringer, jag är hemma hos dig, var är du? Kompisen Kenneth ringer, får jag hälsa på....(Jag känner mig litet poppis nu)

15.45 Lämnar äldste sonen hemma, bortamatch, bråttom, bråttom. Fortsätter mot dagis....

16.05. Hemma igen. Vrål från yngste sonen - jag är hungrig!!!! Kommer inte du precis från mellis, undrar jag litet ansträngt...Just ja, det finns korv-katastrof att värma, sitter som en smäck.

16.20 KAFFE, nu är det stort behov, äldste sonen har bryggt och fyllt termosen. Vi pratar och har trevligt och nu, nu är rörmokaren färdig!!!!! JAAAAA! Jag känner mig som om jag har vunnit på lotto!

17.30 Carina är på väg hem, junior somnade efter maten, inte bra, nu blir det sent ikväll. Kompisen Brasse ringer- har jag kaffe på? Jajamen. Brasse fikar, vi löser världsproblem och röjer undan sådant som ska på tippen. Många kartonger blir det.

19.00 Brasse åker hem, jag börjar städa badrummet. Junior är vaken igen och vi ska bada så fort jag är klar.

19.30 -Var är du? Någon kommer och ropar i dörren. Min fd granne hälsar på....KAFFE, jag brygger nytt. Livet på "landet" är så här...ja, ja nu väntar jag mig faktiskt att det kommer ta en stund innan jag kommer att kunna städa klart. Här fungerar inte några vaga kommentarer om att vi snart ska bada. -Har du en smörgås? Då återkommer sonen med sitt vrål -jag är hungrig!!!! Vi äter alltså smörgås.....(Nu börjar jag känna mig för poppis).

20.30 Svågern och barnens kusin dyker upp!!! Hjälp, maskerad imorgon, de vet var Zorro bor. Det kan jag fixa, och nu kan gästerna i varje fall umgås med varandra. Kusinerna leker, står huset kvar??? Jag fortsätter städandet, men bada, kommer man att hinna det?

21.30 Gästerna förstår att det börjar att bli sent för en sexåring att bada (tur med tuppluren ändå). Junior dressar snabbt av, men jag har ju inte ens hunnit läsa instruktionsboken, vi får köra på känn! NEJ! Det ringer på den nu LÅSTA dörren, svågern igen, glömde lite grejer, vilket fixas. Nu är även mamma naken. Det ringer på dörren, på med badrock, Svågern igen, kusinen vill nu vara monster i stället. FIXAS! Börjar bada, det ringer på dörren, vem kan det vara????? UPP UR BADET: Svågern, glömde litet grejer, fixas!!!! Junior skrattar, vi badar, nu står någon och ropar hallå. Jag tror jag ska skjuta mig, glömde jag låsa eller? Det är äldste sonen som kommer hem;-)). Honom har jag helt glömt bort!

Vi upptäcker att karet är jättestort, så vi kommer att behöva en extra varmvattenberedare.

MISSION ACCOMPLISHED!! Ringer rörmokaren imorgon! Han har väl somnat nu.....

1 kommentar:

  1. Jösses vilken dag!! Jag hade varit helt färdig kan jag meddela!

    SvaraRadera