onsdag 20 juni 2007

LAN

Äldste sonen ska på LAN-party. En hög ungdomar som spelar datorspel med varandra under ett par dygn, låter jättekul om man är i den åldern. Innan han släpps ur huset ska han bara hjälpa till och midsommarstäda. Det går TRÖGT men jag är hård mot de hårda, precis som Fantomen.

Själv viker jag just nu tvätt och kollar på bridge från Turkiet, golven torkar jag ikväll. Jag och junior ska bada, på hans enträgna begäran. Jag som knappt lyckas få in honom i duschen en gång i veckan. Om inte huset är färdigstädat så kommer vi åtminstone att vara extremt rena:-)) Bra va?

4 kommentarer:

  1. Om du spelar bridge så spelar du nog med en gammal klasskompis till mig. Hans äldre bror är aktiv politiskt...

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Miss upsey daisy: ja, eller snarare så spelar jag mest mot honom. Kommer ihåg när han och hans kompisar mest käkade klubbor när vi var ute på junior-tävlingar. Numera är väl klubborna utbytta mot öl;-))OBS:Inom bridgen är man junior tills man fyller 25, varför jag t ex har spelat junior-SM hög-gravid ett år. Mannen ifråga(som jag oftast tänker på som pojken)är helt OK vid de gröna borden.

    Apropå pappas yrke så finns det flera aktiva inom bridgen som är/varit poliser.

    SvaraRadera
  4. Pappsen spelar inte bridge. Han är nog en ganska "hemlig" polis och inte riktigt en sådan en som syns.

    Hoppas midsommar blir bra :-)

    SvaraRadera