lördag 23 juni 2007

Midsommar

Mamma är här (så klart) och vi har lagt mycket krut på röjning och litet god mat. Det är så roligt när man börjar se slutet på en lång tid av renovering. Byggdammet har legat tjockt i hela huset och vi har ännu inte lyckats hitta platser för alla grejer som jag och pojkarna hade med oss när vi flyttade hit i december. Vi kom inte ned till affären i tid för att få tag i jordgubbar en gång, men jag känner mig jätteglad (och ja, trött också).

Idag ska mamma och jag se på junior i bygdespelet (självklart hällregnar det!) och sedan ska äldste sonen sitta barnvakt medan vi vuxna går på soaré ikväll. Det visar bara att det aldrig blir för sent att ha litet roligt också, jag har dessutom paraplyer och regnponchos!

Midsommar är inte slut bara för att midsommarafton har varit!

1 kommentar:

  1. Heja, vi ska fira midsommar i två veckor, tycker jag!! Då hinner man med jordgubbarna också!! Sköt om dig /H

    SvaraRadera