torsdag 28 juni 2007

En gammal rakhyvel

-Du morsan.....jag behöver nog faktiskt en rakhyvel nu. Jag vet och har sett det komma, ett litet strå här och ett litet strå där.

Vi tar fram den stora lådan som det står Henrik på, där ligger pappas rakhyvel tillsammans med ett gäng blad. Pappan i huset hade en gång lyckats prenumerera på sådana, han var telefonförsäljarnas dröm.

Vi diskuterar vilken sorts raklödder man ska ha och jag berättar att pappa hade någon slags gel som han tyckte var bra. Vi pratar om att pappa var så "dålig" på att raka sig så att jag en gång köpte en rakapparat år honom som han konsekvent vägrade att använda eftersom det inte blev så "nära". Äldste sonen garvade och sade att han kom ihåg det och att hyveln heller inte hade använts så mycket. Han hade väl inte tid....

I lådan låg också min pappas hyvel som Junior någon gång kan få. -Jag kanske skaffar en apparat också, säger Senior, så kan han använda den här... Nu var det gråtvarning på morsan, storebror börjar bli stor.

Äh, nu går jag och badar bubbelbad............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar