lördag 16 juni 2007

Tillbaka vid min älskade dator....

Har varit ute i verkligheten i ett par dagar nu, full rulle vill jag lova!

Äldste sonen överlevde sin skolavslutning och trots att det var en liten del alkohol med i bilden gick alltihop lugnt och smidigt! Mamma "på stan", betyder på denna lilla ort egentligen "på byn", hade hotat med att dyka upp var som helst och när som helst, vilket förmodligen spelade in. Han hade tydligen litet huvudvärk i morse, varför jag omedelbart satte upp ett högt familjetempo, med diverse gräsklippning, städning, sortering (oh, jag är hård) mm. Vid minsta lilla antydan till knot har jag lyckats spänna ögonen i honom och humma litet om att vara vuxen snart!

Junior grät och tyckte att de var lång tid tills han skulle få åka traktor och sjunga, -jag måste också få åka traktor idag, jag kanske är död annars! Fullständigt logiskt resonemang från hans horizont alltså. Hans mor lovade då att söka upp närmsta bonde för en privat traktortur redan i sommar; ordningen återställd och alla nöjda!

Min älskade Mamma åkte precis tillbaka till huvudstaden, inom mig skrek det- låt mig följa med..... Helt allvarligt är det i vart fall ett dubbelt så högt tempo när hon är här, så jag ser fram mot att lägga upp fötterna och vila nu ikväll.

Nu planeras ett seriöst IKEA-besök med det snaraste för hantverkarna; rörmokare och elektriker, verkar ha läst min blogg. Hela fredagen arbetades det hårt i mitt badrum och på övervåningen. Jag fick gå till kyrkan i en mycket läcker(?) frisyr, för vattnet var naturligtvis avstängt och jag tänkte då att man borde vara försiktig med sina önskningar. Kollegan Puderpuff skulle dock ha varit nöjd med mig, för jag använde flera av de produkter jag har till mitt förfogande för försköning, både torsdag kväll och fredag i kyrkan. Yngste sonen: -Du ser ju ut som Jeanette (min kompis stjärnsopranen som använder makeup mycket flitigare än jag själv). Jag undrade om det var bra eller dåligt, och sonen svarade att det var bra! -Inte samma hår bara........ nähä, skulle inte tro det va! Trots allt har jag nog ortens tjusigaste badrum redan till midsommar. Det är helt OK att vara avundsjuk!! Inser att jag nog måste skaffa en kamera så att ni läsare kan beundra min goda smak och mitt handlag med män (hantverkare)!

1 kommentar:

  1. Puderpuff här: Superbra att du äntligen använder dina sminkprylar! =) Ser fram mot att se badrummet snart..! Kram

    SvaraRadera