torsdag 14 juni 2007

Sönernas strapatser...

Nu har jag återkommit från den läckra showen! Amatörer?... ja visst! Glada? ... ja visst, de slutar ju NIAN imorgon! Var sonen bra eller var han bra?!? Pojkens arma moder är mycket stolt, kan man ha tuppkam om man är höna?

Junior talar om att han hatar att vara i Sälen! De var där på utflykt idag, bussåkningen och trollen har lockat och tjusat ända sedan lappen kom med hem från dagis för en månad sedan.
-Men mamma, jag hade ju inga vantar, säger han! Dags för realitycheck!!

Ja, det var kallt imorse, 10 grader bara, vilket är en enorm förändring, eftersom det var nästan 30 häromdagen. Så jo, han fick lov att ha fleecetröja och fleece-galonisar med tillhörande jacka. Sonen tittade förundrad på sin mor. - Jag måste ha en T-shirt också i väskan. Så fick det bli, jag hade ju redan packat ur diverse intressanta saker från väskan, bl a en skogspinne och en penna, -i fall jag ska skriva brev, sa han. Till saken hör att jag inte kunde förhandla bort den tandborste och tandkräm som kommit med, han kanske blev tagen av trollen...! Inte för mitt liv kunde jag räkna med snöstorm, men så blev det!

Jag är så långt ifrån en skogsmulle man kan komma, det är ett stående diskussionsämne bland alla mina naturintresserade kollegor och vänner. De tror att en tid på en stubbe kan förändra denna klarsyn gällande den oländiga terrängens brister som plats att tillbringa sin dyrbara, lediga tid på, de kanske tror på tomten också?

Äldste sonen deltar glatt i allehanda osunda aktiviteter som skolvasalopp, femmila cykelturer, bivack-tur på fjället o s v, vilket ständigt förvånar mig. Alla som hade deltagit i skolans s k utmaning fick som belöning (va!!) en tvådagars kanottur. Skedde det någon förväxling på BB? Nu verkar då den yngre sonen vara botad i tidig ålder, kanske kan vi flytta till London?

4 kommentarer:

  1. Hi, hi. men hade du inte en Helly Hansen?? Du får följa med Hurtis ut på paddling, det är grejen liksom..!!

    SvaraRadera
  2. Puderpuff här: Å vad det är kul att läsa vad du skriver!! Gillar Juniors kommentarer! Fniss. Ska bli så kul när vi åker på UF. Hör av mig framåt sommaren, vi kanske kan ta en tur till den där affären i Sälen som vi pratade om förut..? Kram

    SvaraRadera
  3. Loppanlej: Nu börjar mina bortförklaringar: Plagget i fråga var mycket snyggt och ganska dyrt så jag undrade hur i hela friden jag skulle kunna leva med detta HH-märke på! Har ju plågat kollegan S med kommentarer kring kombinationen av män, plagg av detta märke och hans hemort ett helt läsår. Det finns alltså risk för att kollegiet aldrig kommer att få sig mig bärande detta plagg. Hurtis: Jag kan sträcka mig så långt som till paddling i en timme i kombination med hotell. Är detta koncept möjligt?

    SvaraRadera
  4. Pudderpuff: Kram också på dig! Bra att du tycker det är kul, själv tycker jag att det är himla roligt att skriva! Det får mig att må bra! Ser verkligen fram mot Kickoffen, Sälen + natur = nejtack! Sälen + shopping = Jaaaaaa! Hör av dig!!

    SvaraRadera