torsdag 5 juli 2007

Megamorsa

Äldste sonens kompisar tycker jag är så cool. Vad bra, det är ju ett utmärkt mått på en morsas storhet. Jag skulle nog vilja påstå att det är mina kids som är bortskämda!

Vi är hos mamma några dagar, mycket intensivt, men oh ......så roligt! Jag har varit mycket upptagen med min allra bästa gren, shopping. Vi har handlat så mycket att mamma måste köra upp med sin bil till oss, en nätt resa på 34 mil *2, eftersom inte alla grejer får plats i vår bil. Två fulla bilar, men då ingick naturligtvis IKEA på listan över nödvändiga inköpsställen.

Vi lyckades också fixa till mammas trådlösa nätverk med ett litet nätt kabelinköp, och det var då som äldste sonens kompisar hörde hans mor fråga om "pingen". För det var naturligtvis för sonens skull vi fixade med nätverket.

Junior är så sur, han ville ju ha en Darth Vader-mask och den kostar ju bara 500 pix. -Du får ju alltid köpa vad du vill hela tiden, säger han. Att junior fick en Zorro-hatt, ansiktsmålningsgrejer och ett dubbelt lasersvärd + en sängkoja, är ju försumbart i dessa sammanhang.

I morgon åker vi tillbaka till skogen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar