måndag 9 juli 2007

Regnet, det bara öser ner

Förr, när vi hade en paraplyfabrik, kunde ett sådant här väder under semestertider endast hälsas med ett leende. Jag såg det som det enda riktigt positiva med fabriken, att man alltid kunde vara nöjd med vädret. Dessutom är det här vädret perfekt för min sport, bridge.

Nu sitter jag här och njuter, trots att jag inte spelar bridge just nu och inte har någon fabrik.
För jag har:
1. En nybryggd latte med vaniljsmak i handen.
2. Ett underbart badrum med bubbelpool och bastu som jag har använt varje kväll!
3. Skruvat ihop alla nya möbler så hallen ser helt fantastisk ut, förvaring och åter förvaring....
4. Ingen egentlig längtan att befinna mig utomhus ändå.
5. Massor av nya böcker, en ny bridgetidning + tv som sänder de program jag vill se ikväll.
6. Nyfilade och nylackade naglar som ser riktigt snygga ut mot fusksolbrännan.
7. Mätta barn, junior leker med sin kusin, så jag slipper alla rop på mamma.
8. Möjlighet att tända en brasa inomhus om det känns litet småruggigt senare.

Kan man önska sig något mer? Skulle vara mannen med den tillhörande paraplyfabriken då, för då hade jag suttit här och spelat bridge också....

3 kommentarer:

  1. Regn var det hemma... fast vi klarade oss rätt bra ändå... lite regn när vi var ute och paddlade men ändå...

    Träffat Loppanlej lite kort. Skoj var det :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är tur att ni inte ska till Skåne förrän det har torkat upp en aning. Grattis till simningen, starkt jobbat!

    Jag förstår att det var trevligt att träffa Loppanlej, jag har ju nöjet att träffa henne litet då och då. Få se om vi två kan träffas också sen, jag är heller inte mycket till yxmördare. Dräpande kommentarer har jag iofs mycket ofta, fungerar ganska bra, ibland litet för bra!

    SvaraRadera