torsdag 30 augusti 2007

Tällberg

Är platsen för UF-kickoffen som pågår i två dagar. Jag åker hemifrån imorgon (neeej idag) klockan 07.30 med mina kollegor från ortens gymnasieskola (jobbar själv på grannortens). Det brukar vara så roligt att sitta och skvallra i en massa mil, så jag ser fram mot själva resan till och med!

Annars är det skönt att bara komma ut ur huset under några dagar. Junior mår litet bättre, dvs tillräckligt bra för att dryga sig dygnet runt, men är alltför hostig för att gå till skolan. Jag försöker förklara att man ska ta det litet lugnt när man har hosta, men vad hjälper det när man är sex år och måste härma Sanna, Musse, Stefan, Linus och Johan. Han springer runt, runt och lägger sig i startblocken mellan varven. Häckar och ribbor ska hoppas över, synd om min soffa bara!

Ska försöka att stå ut med att bo på hotell och äta god mat, utan att längta hem....... Usch, min hjärna försöker komma på idéer om hur man kan förlänga vistelsen, tänker närmast på killen i OKQ8:s gör det själv-hall -"Jag klippte av dem, jag gjorde det, fick panik....". Sedan är man väl bannlyst från samåkning med andra skolors personal, men ändå......

Självklart ska jag inte lämna kidsen ensamma hemma, Mamma har kommit och vi har tillbringat kvällen i husets SPA (badrummet)! Junior tycker gott att de kan klara sig själva, han har ju sett alla filmerna och kan alla moves och tricks!!! Jag tvivlar egentligen inte, men tycker att det är synd om Barnavårdsnämnden skulle dyka upp när/om jag kommer hem.....

7 kommentarer:

  1. Hej! Vilket fint badrum som du fått. Jag ska hem till M i helgen. Det är bröllop i Lima som jag ska på. Förresten. Är du och Loppis hemma? Ifall man ska köra en söndagsfika?...

    SvaraRadera
  2. Tack för inbjudan! Jag har dock bokat om mitt tåg eftersom jag ska på tjänsteresa imorgon tidigt och vill hem tidigare för att packa om och säga hej till sambon som varit på konf hela veckan. Men jag hoppas att erbjudandet står kvar? Jag vet iallafall var du bor och det är nära mina föräldrar som bor på andra sidan älven. Nära dagiset Hästen.

    kram

    SvaraRadera
  3. Ni UF-lärare bara gottar er....medan vi andra är hemma och sliter... ;)

    SvaraRadera
  4. MUD: Du är så välkommen hem till mig och mina rara ligister. Jag måste luska litet om vilka föräldrarna är, på Hästen gick min Junior faktiskt på dagis och han har flera lekkamrater i villaområdet brevid...Kanske har vi redan hälsat på varandra...Ha det så trevligt i utlandet, du ska väl till en stad förmodar jag....Kram

    SvaraRadera
  5. Loppis: Du borde vara med, UF är en typisk sak man med lätthet kan svara JA till. Litet som att gifta sig med drömprinsen, tycker jag. VÄLKOMMEN i det tuffa gänget!

    SvaraRadera
  6. Hej! Har just läst din blogg, du skriver verkligen underhållande, har du inte funderat på att skriva en bok?
    Härligt att vara på kurs, har med sig mycket hem som man vill förverkliga, ser fram emot våra träffar i höst ang UF!
    I övrigt har vi det fortfarande rörigt på jobbet, inte mycket som fungerar än, det är bara att hoppas att det snart blir klart med allt!
    Kram Inger

    SvaraRadera
  7. Inger: Vad jag blir glad att du har hittat hit! Nej, jag har inte funderat på att skriva någon sådan här bok, däremot skulle jag älska att kunna få ihop en blodig deckare. Håller med om att det var härligt att vara iväg, alltid så kul att få träffa varandra! Jag ska hålla mig i framkant med UF, verkar bara som om det är någon på resa mest hela tiden, just nu växeldrar kollegerna med vansinnesutfärder till Abisko. Vore passande med liten sinnesundersökning ;-)) Kommer snart och hälsar på er... Kram

    SvaraRadera