onsdag 29 augusti 2007

Poppa mera!

Inser att jag går på sparlåga! Har svårt att ta mig i kragen och sätta fart, jag lever fortfarande kvar i depressionen ganska mycket. Gör några halvhjärtade försök mellan varven, för att sedan ligga i soffan och se på TV eller läsa.

Ja, jag vet att det hänger ihop med att sluta röka. Att ha sjukt barn har heller ingen uppiggande effekt på mig. Jag känner att ämnesomsättningen sjunker och jag har tappat aptiten. Gör mina att göra listor - som jag sedan struntar i. Men jag har inte rökt!!! Hade en riktigt svår attack av rökbehov idag - det var när Junior ville låna min fiol och jag svarade nej för 75:e gången. -"Men när ska jag få spela fiol?" Han röst är gnällig och jag är en avskyvärd mamma, för jag tänker- aldrig - men om du inte håller käft ska jag trycka in ditt huvud i stallet - men svarar- "sluta tjata nu, mamma har ont i huvudet!"

Det blev ingen smäll igår kväll, men för en kvart sedan hörde jag två skott. Junior sover lugnt vidare och så jag tänker bada litet!

Jag har funderat på hur jag brukar få igång mig själv när det måste röjas och tvättas och så. Där vi bodde förut brukade jag sätta på något rockigt på högsta volym, men jag har faktiskt inte gjort så i det nya huset ännu. Innan mamma kommer imorgon ska grannarna få stifta bekantskap med Thin Lizzy och Sanne Salomonsen, så kanske jag törs bjuda in någon innanför dörren i helgen! Rock on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar