måndag 27 augusti 2007

Snart smäller det...

Det ringde på dörren i eftermiddags. Vi har inte bott här så jättelänge men vi känner grannarna litet grand. Mannen mitt emot frågar om Junior och jag har märkt att det springer en räv här om nätterna. Det har vi inte, Junior har giltigt förfall eftersom han sover då, men jag brukar ju bara gå ut om jag ska röka och nu har jag dessutom slutat!

Grannen meddelar att en kille från kommunen ska komma när det blir mörkt. Jag vill inte vara alltför tydlig när Junior är med, så jag säger - "Han ska ta bort räven då förstår jag". Grannen, som inte har perfekt svenska i bagaget, missförstår mig -"Nej, han ska skjuta räven". Grannen berättar sedan att räven redan har tagit en kyckling för dem. Jag frågar Junior om han förstår varför räven måste skjutas. "Ja, han har så vassa klor"! Junior springer ned till Senior och redovisar -"När det blir mörkt kommer det att smälla, bara så du vet". Han har nog blandat ihop det med Pettson och Findus rävjakt. Nu vet man inte vilka som smyger i buskarna i natt, men Junior sover brevid mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar