måndag 24 september 2007

Sex veckor!

Om jag nu hade varit särskrivningsexpert kunde jag ha sänt ut signaler om ett något häftigare liv på landet än den verklighet som jag befinner mig i. Att jag närmade mig sex veckor insåg jag när jag tog det sista plåstret på steg ett! Nu minskar dygnsdosen nikotin med en tredjedel under två korta veckor, för att sedan fasas ut under två veckor till. Sedan - finito nikotino!

Läser på förpackningen –depotplåster- fnissar och funderar på om de borde kallas despot-plåster i stället. Då vill jag nog kalla mig för den upplyste despoten här hemma – det är faktiskt en mammas uppgift! Min egen Mamma, som nyss har återvänt till huvudstaden, har också sådana drag och ni vet väl att mamma är lik sin mamma.

För den eventuelle läsare som inte vet vad en upplyst despot är rekommenderas Google (själv hoppas jag på många besökare här efter ovanstående rubrik). En ledtråd är att det inte handlar om att jag tar på mig ett nikotinplåster nära en lampa!

I morgon följer Junior med till jobbet –igen! Hosta passar inte så bra med skolans besök på badet! Eller- hosta passar faktiskt inte med någonting. Härmed förklarar jag – enväldiga Spader Madame -hostan bannlyst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar