lördag 22 september 2007

Slöheten och odjuret

Surfar mest runt medan alla andra jobbar. Mamma, men även andra i min omedelbara närhet, har röjt i trädgården idag och det blir så fint. Utomhus vill jag inte vara, där brukar man röka, alltså undviker jag större delen av jordens yta!

När jag har utfört någon syssla att vara i närheten av nöjd med...ja, ni gissar rätt, då brukar man röka...inga stordåd inomhus kan alltså utföras!

Puderpuff har rekommenderat shopping som belöningssystem, minsta lilla chans som fingrarna får att rycka på beställningsknappen tas alltså tillvara. Det blir inte nådigt när nästa månads räkningar börjar trilla in.

Junior har lyckats vända på hela dygnet när han har hostat hela veckan, så jag bara flyter med. Han är trött på att vara sjuk och jag har tröttnat på att ha sjukt barn. Mest synd är det naturligtvis om det lilla odjuret, men ändå...

Vem slöheten är undrar ni? Nä, tänkte väl inte det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar