måndag 15 oktober 2007

Snö

När vi var i Turkiet var det 30 grader varmt. Då kom ett SMS från Meja. –Stanna där ni är, här snöar det! Junior gillar inte heller snö, det måste vara genetiskt.

I bilen på väg hem hör jag hur Junior tänker så att det knakar. När jag frågar hur hans funderingar går, det brukar vara så spännande att höra, svarar han mig –"Eftersom julkalendern börjar snart undrar jag vad den kommer att handla om." Se där, ytterligare bevis på att inget otillbörligt skett på BB. –"Hoppas att det blir Allram, med choklad i!" Vore inte det något för oss alla, så säg?

Pratet om snö får i gång Juniors julkänslor på riktigt. –"Det blir första gången som vi ska fira jul i nya huset, inte hemma i Tällbyn". När han säger sådana saker blir det litet jobbigt, men vad fasiken, jag svarar honom - "Vi ska ha värsta granen, flera meter, alltså!" Junior fnittrar –"Skitstor alltså!"

Nu måste jag bara fixa den där superstora granen. Lätt som en plätt, eller- jag ringer svågern!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar