lördag 3 november 2007

Kista

Med tanke på vilken dag det är idag, Alla helgons Dag, och vad min blogg brukar handla om, depression och döden, så kan det tänkas att någon missuppfattar rubriken på mitt inlägg.

Det stora köpcentret utanför Stockholm var Juniors, Mammas och mitt mål idag. Vi träffade landslagsspelaren, stjärnsopranen och sopranens pappa, Roland, för att äta lunch. Fantastisk mat, där alla kan välja sin egen smakriktning. Maten kunde dock inte mäta sig med Sturehof, varken till kvalitet eller pris. Sällskapet var precis lika trevligt som väntat. Landslagsspelaren lyckades dock lämna bort Junior mot betalning i källaren. Vilken underbar affärsidé!! Jag ska vidarebefordra den till mina UF-elever på jobbet.

Junior fick senare hamburgare på Burger King. Han valde efter en kvarts tvekan Whopper någonting, tyvärr meddelade han att den inte var god. -"Jag gillar inte nötter!" Que??? -"Det står att det är nötkött!" Härmed meddelar Spader Madame att hon heller inte gillar nötter! Junior älskar hon i alla fall!

3 kommentarer:

  1. Jag hade gillat kött av nötter.

    Undrar om jag hade kunnat äta det som vegetarian?

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Verkar som en utmärkt diet också, så GI...

    SvaraRadera