måndag 10 december 2007

Club Birka skickar mail

Välkommen till ett sorgligt dygn! Är de inte kloka??? Läser igen...ahaaa, det är ett soligt dygn jag ska på....

Nu får det faktiskt vara slut på det eländiga måendet. Upp till kamp, deppbloggare, förenen eder. Nu ska alla monster betas av, ett efter ett, kanske en ny form av adventskalender? Stjärnsopranen föreslår saker att må bra av, idag var jag på jobbet, dit kunde jag ha åkt redan i fredags om jag hade tänkt mig för...

Kompisen Mats skickar en dikt om sorgen, jag känner igen mig och ändå inte. Jag tror att sorgen är inne i en ny fas som jag inte känner igen. Den är blandad med en stark besvikelse på att livet "blev" såhär, men vem vill bli bitter??

Bra saker idag:

1. I natt badade jag bubbelbad och i morse gjorde jag det igen. Mitt badkar är en ny sorts knark -helt beroendeframkallande och min absolut bästa investering någonsin!!

2. Puderpuff hejade på mig och berättade roliga saker...jag skrattade faktiskt.

3. I morse ropade grannen in mig på morgonkaffe, så trevligt att jag nästan kom försent till jobbet - en decemberdag!

4. Kidsen har lyssnat på sin mentors ord under utvecklingssamtalen i förra veckan. Viss aktivitet kan spåras även efter skoltid!

Sämre är att snön faller - men Spader Madame faller inte med den...

2 kommentarer:

  1. Roliga saker! Jag tar med mig en flaska vi och dyker upp helgen innan jul! :-)

    SvaraRadera
  2. Klart du ska komma och kolla på pepparkakshuset! Eller kaklet...Vill veta allt om huvudjägaren...

    SvaraRadera