måndag 3 december 2007

December

En månad att älska och hata.

Jag älskar ljusen, all förväntan, glöggen, lucian, adventskalendern på TV och mycket, mycket mer.

Jag hatar att sorgen och saknaden blir så extra stark och tydlig, hos hela familjen, att allt ska göras och att det lätt blir för bråttom och kravbetonat. Kan man kanske kalla det för glädjehysteri?

Junior gör som Rönnerdahl, skuttar ur sängen när det är julkalender i faggorna. Klart positivt alltså. Kidsen på jobbet ska ha utvecklingssamtal, det är jobbigt att genomföra. Sedan har den tokiga Spader Madame fått för sig att hon ska studera som arbetsträning...Är hon verkligen riktigt klok? - "Jag börjar nu i december så att jag hinner klart till juni"! Halllååå!

Igår var hela familjen på vår lilla orts julskyltning. Den kryddades lite extra med en uppvisning av den lokala polisen och brandkåren. Högst ofrivilligt befann vi oss på första parkett vid branddramat som avlöpte väl.

Loppanlej lovordade det nyöppnade hotellet som vi inte besökte just den här dagen. Junior är helt enkelt inte så intresserad av latte och annat som jag tycker hör till livets nödtorft. Det ska vara fiskdammar, jultomtar och lotterier. Hotellet finns väl kvar och där ska finnas en bar, har jag hört. Landslagsspelaren och stjärnsopranen får väl följa med en kväll så att vi kan jämföra med Stureplan?

3 kommentarer:

  1. Var ligger detta nyöppnade hotellet?

    SvaraRadera
  2. Värsta grejen alltså. Ruffigaste bostadsområdet i lilla byn har gått och blivit resurscentrum, del av kommunkontoret, lärcentrum, datortek och nu slutligen hotell. Lägenheterna som "blev över" kunde alltså fövandlas till något annat. Byns alla sunkiga "hotell" måste ta sig i kragen, så nu har vi väl något av hotellöverflöd, olagliga kommunbeslut osv. Men det finns restaurang och bar...jippie!!

    SvaraRadera
  3. Aha där!

    Jag vet att det pratades om det men har inte tänkt på det sedan...

    SvaraRadera