onsdag 5 december 2007

Världen utanför...

...bloggen pockar på uppmärksamhet. Jobbet i tre dagar, intensivt med utvecklingssamtal och sjuk vikarie. Senior arbetar på en hemskrivning om brott och straff, seriöst värre och mamma måste rådfrågas. Det kom dessutom ett mail från förskolefröken:

Hej!
Idag har Junior, C och J varit osams. Jag vet inte vad som startade det. Junior blev i alla fall biten i fingret av J. Men det har smällt från alla tre vad jag förstår.


Efter lunch jobbade vi med ledsenkänslan. Vi pratade om var det känns och vad som gör oss ledsna. Junior ritar sen också att det känns i hjärtat, ögonen,halsen och huvudet. Han sa bl.a. att han blir ledsen när han går till pappas och morfars/farfars gravar. E frågade om pappas död och Junior berättade att "han fick ont i ryggen och kom på sjukhus och så dog han".

En annan bit av jobbet: Barnen i gröna gruppen satt uppe och skulle rita om ledsenkänslan. Junior hjälpte mig att få tyst på barnen bl.a. genom att säga något om att på lektioner ska man vara tyst!!!!

Avslutningssamlingen spökade han lite men jag tog honom mot mina knän och masserade honom. Lugnt och skönt.
Ville bara berätta.
Ha det bra.
Fröken


Jag har fått jobba en del med det under kvällen förstås. Men för Juniors del är det mesta redan överstökat, han är mer intresserad av det uppträdande han ska hålla i på fredagens storsamling då han ska framföra en del av Mora Träsks repertoar.

Var till frisören med bägge killarna idag, då vår underbare Jörgen gjorde killarna till riktiga rockhjältar med snygga toppar till jul! Själv ska jag till en alldeles ny frissa imorgon, min gamla har flyttat norrut. Håll tummarna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar